Visit my YouTube channel here.

Rangering av de tre japanske filmene som er laget om Junko Furuta-drapet (1995, 1997, 2004)

Det sjokkerende og groteske drapet på Junko Furuta.

Jeg har sett tre japanske filmer som handler om det som skjedde med Junko Furuta. Det kan ha kommet flere som jeg ikke vet om, men da skal man lete hardt og lenge. Indierne har laget en film som heter Junko, men det er ikke en film jeg regner med i det hele tatt da de fint kan lage egne filmer om forstyrrende sexforbrytelser. Filmen de har laget er bare tull og kvalmende, det sier seg selv. Dere som har laget den filmen burde skamme dere!

Men nå skal jeg rangere de tre filmene om Junko Furuta, og jeg kan vel si det slik at ingen av disse filmene er gode nok. Spesielt den ene av dem er noe av det mest motbydelige jeg har sett, og den kan vi starte med nå. Filmene er rangert fra den dårligste til den beste.

3. Juvenile Crime aka Schoolgirl in Cement (1997)

Dette er klart den dårligste og mest usmakelige filmen. Dette er en mykpornofilm som fokuserer på voldtekter og sex. Det tar lang tid før Junko Furuta dukker opp, og det føles ikke ut som om det er Junko Furuta vi følger. Filmen viser oss hvor dårlige mennesker personene som drepte Junko Furuta er. Det blir repeterende, kjedelig og lite engasjerende å se flere voldtekter og lite fokus på det som skjedde med Junko Furuta.

2. High School Murder Case (1995)

Dette er heller ikke en god film med et veldig lavt budsjett. Men selv om filmen er dårlig, så fokuserer den i det minste på Junko Furuta og hennes 40 dager i helvete. Men det er en skikkelig lavbudsjettfilm med dårlige skuespillere, og har man sett Concrete (2004), så føles filmene veldig like ut, bare at Concrete (2004) er en bedre film.

1. Concrete (2004)

Dette er den beste filmen, uten at det er noe å rope hurra for. Filmen har det største budsjettet ser det ut som, men det er ikke morsomt å se en arm som holder en mikrofon i en scene, hvis jeg ikke husker feil. Selv om skuespillerne er for det meste søppel, så klarer filmen i det minste å fortelle historien om Junko Furuta på en mer voksen måte. Men det er fremdeles en dårlig film som er mer irriterende enn interessant.

Ingen av disse tre filmene er gode. To av filmene føles like ut, mens Juvenile Crime er til å kaste opp av. For det er en film som spytter på Junko Furuta og det fæle som skjedde med henne.

Det er sikkert vanskelig å lage en god og seriøs film som er basert på denne saken. Men en ting jeg synes er interessant, og som noen gode regissører hadde garantert klart å lage, så hadde det vært å følge familien til Junko Furuta og alle som visste hvor Junko Furuta befant seg uten at de sa fra til politiet. Det var flere i nabolaget som visste hvor Junko Furuta befant seg, og det er så mye som gikk galt i denne saken. Det er ikke kun jævlene som drepte Junko Furuta som skulle vært puttet i fengsel, men flere av de som visste om det. Jeg vet ikke om noen av de som visste hvor Junko Furuta befant seg fikk fengselsstraff, men det burde de og det i flere år!

Og det hadde vært interessant å følge rettssaken og det som skjedde under og etter rettssaken. Det som skjedde er viktig å aldri glemme, men det virker som om Japanerne ønsker å feie Junko Furuta-saken under et teppe. Klart at mange skammer seg, men man ta lærdom av denne saken og man skal aldri glemme navnet Junko Furuta!